Suvenīru ražošana pilīm un muižām
atpakaļ uz sarakstu
27. Jan, 2020

Suvenīru ražošana pilīm un muižām

Suvenīru ražošana pilīm un muižām

Jūs esat ieguldījuši milzums savas radošās un fiziskās enerģijas un līdzekļu, lai īstenotu savu sapni, lai Muiža ir atjaunota, lai tajā atkal tiek uzņemti viesi, lai valda svētku prieks un jautrība, lai galdi ir skaisti klāti un mūzika skan. Un tas jums ir lieliski izdevies!  Taču muižai, lai tā varētu plaukt un zelt ir vajadzīgi vēl un vēl viesi, jauni un tie paši vienmēr būs gaidīti. Ko vēl var darīt, lai viesu straume turpina plūst? Ir jāpadomā par suvenīru ražošanu pilīm un muižām.

Kā  suvenīru ražošana pilīm un muižām piesaista jaunus viesus?

   Tiklīdz viesi ir guvuši pilnu apmierinājumu no Pils vai Muižas apmeklējuma un saka pateicības un atvadu vārdus, tad ir īstais brīdis piedāvāt iegādāties piemiņas lietu jeb suvenīru.  Uz tā ir jābūt jūsu vietas attēlam, tas var būt īsais sauklis vai logo. Uz tā var greznoties dzimtas vai vietas ģerbonis vai arī pavisam neuzkrītoša dizaina zīme. Un visi tie būs ilgi iedarbīgi, it īpaši, ja tie ir atrodas uz trauka. Tā tie saglabā sevī atmiņas par  piedzīvoto, prieku un visas labās sajūtas, kuras ir iegūtas viesojoties pie jums. Labais mūs silda ikdienā, liek atgriezties domās vēl un vēl. Dzīvē, mēs mēdzam atgriezties, kur bija labi, ar to mēs dalāmies un vēlam to citiem, iesakām saviem draugiem un aicinām tos līdzi,  jo tas vairo vēl prieku un labsajūtu.

Kā darbojas porcelāna vai stikla trauka suvenīrs? 

    Visos laikos traukam ir bijusi un joprojām ir liela nozīme cilvēku sadzīvē. Tie tiek lietoti gan ikdienā, gan svētkos. Tie ir būtisks dizaina elements jebkurā telpas interjerā. Tie sevī ietver radītāja prieku un ziņojumu. Tie burtiski izstaro to labo sajūtu gammu un laika garu  ar ko tie saistās. Un tāpēc trauki  vienmēr ir bijuši ļoti vērtīgi, atrodas goda vietā un ir iecienīti joprojām. 

     

Kāpēc krūzes bieži lieto par suvenīru?

Lai arī dzīvojam straujā pārmaiņu laikā, mēs joprojām lietojam tradicionālos šķīvjus un krūzes vismaz kādā no ēdienreizēm. Un paradums dzert tēju vai kafiju vairākas reizes dienā piemīt vairumam cilvēku. Tāpēc joprojām ir liela iespējamība radīt “mīļāko krūzi”, kura nes   jūsu Pils vai Muižas atmiņu un labsajūtu. Gan regulāri redzot trauku, gan ņemot to rokās mūsu bezapziņas dzīlēs nogulsnējas tā nestā informācija. Un tur arī rodas plāns, kā to izbaudīt vēl, kā tur atgriezties un  kur rīkot nākamās kāzas vai jubileju ģimenē, vai kop pasākumu uzņēmumā kā semināru, jubileju vai sporta spēlas. Un lūk, viesu straume turpinās plūst pie jums, tik atceraties par piemiņas lietu jeb suvenīru!

Kāpēc pasniegt  Pateicības dāvanas?

Ja arī jūs vēlaties  pateikties izcilākajiem viesiem vai sadarbības partneriem, tad piedāvājam ar prieku izgatavot pateicības dāvanas vai piemiņas lietas. Atšķirībā no tradicionāliem suvenīriem tām ir jābūt vērtīgākām un protams unikālām, lai varat būt lepns pasniedzot šo dāvanu. 

Veikala KUULD dizaina trauki

Vai varu nopelnīt pārdodot suvenīrus?

Jā! Jo jums lielākā investīcija iespējams jau ir veikta. Ja jums ir viesu sagaidītājs, vai biļešu pārdevējs, jums ir kases aparāts un vieta kur novietot plauktu vai galdu ar suvenīriem, tad atliek pasūtīt suvenīru ražošanu.

Daži padomi, lai varētu nopelnīt ar suvenīriem.

  1. Jūsu vieta ir unikāla, tādas otras nav visā pasaulē, tāpēc arī suvenīri tiek radīti tieši jums. Tādus citur nevarēs nopirkt. Vēršam uzmanību uz unikālo, var piesaistīt arī plašāku vietas nosaukumu. Dekoli un apdrukas dizaini ir jāizstrādā ar elementiem no jūsu unikālās vietas un šeit ir neierobežotas iespējas. Ieteikums ir lai tie nav vienā stilā, lai atbilst dažādām gaumēm, lai ir gan spilgti un krāsaini dizaini, gan eleganti atturīgi, gan grezni ar zelta vai platīna piesitienu. 
  2. Idejai un dizainam ir liela nozīme radot suvenīru, dāvanu un piemiņas lietu izstrādājumus. Arī trauki ir jāizvēlas stilam un dizainam atbilstoši, kā arī jārēķinās ar ražošanas izmaksām un iespējām tās samazināt.
  3. Suvenīru sortiments jeb izvēle jāpielāgo jūsu apmeklētājiem jeb mērķa auditorijai. Piemēram, izvērtējiet vai tās ir tūristu grupas ar skolniekiem vai ārzemniekiem, vai ģimenes ar bērniem, vai pensionāri. Korporatīvajiem pasākumiem vai kāzu viesiem arī varam izgatavot piemiņas suvenīrus, kuru vērtību varat iekļaut piedāvājumā. 
  4. Kā aprēķināt izstrādājumu pārdošanas cenu? Pēc pieredzes piecenojums  nav mazāks par 50% no izstrādājuma iepirkuma cenas, visbiežāk tie ir 100% un var būt arī 300%.  Piecenojums var būt arī dažāds izvērtējot katru priekšmetu. Pievienotās vērtības nodoklis (PVN) arī ir jāpieskaita aprēķinam, ja esat šī nodokļa maksātāju sarakstā. Esiet radoši sarēķinot suvenīru  pārdošanas cenu.
  5. Parasti vairāk pirktie ir nedārgie suvenīri cenā  līdz 10 eiro, taču vairāk nopelnīt var no dārgākiem un vērtīgākiem izstrādājumiem cenā no 20- 40 eiro. Tāpēc ieteikums ir suvenīru  piedāvājuma klāstā lielāko daļu iekļaut lētākas lietas, taču noteikti dodiet  iespēju arī turīgākiem ļaudīm nopirkt ko vērtīgu pie jums. Turklāt vērtīgās lietas ceļ prestižu un rada visiem lielāku vēlmi, ko iegadāties no šī  “veikaliņa” par  labu piemiņu.
  6. Kad sortiments ir izstrādāts, tad jāatceras, ka šis process turpināsies vienmēr, jo būs iecienītie dizaini, kuru izvēli noteikti jāpaplašina varbūt pat radot īpašu kolekciju. Būs  suvenīri, kurus nepirks tik daudz, tad to izvēle ir  jāsamazina vai jāatsakās no tiem vispār. Arī pārāk liela izvēle katrā kategorijā var apgrūtināt izdarīt pirkumu. Vienmēr būs iemesls papildināt preču klāstu ar jaunumiem, jubilejas vai citiem īpašiem notikumiem un laika gars arī iespējams ienesīs arvien jaunas idejas un pieprasītas lietas. Tātad sortimenta atjaunošana notiek vismaz pāris reizes gadā, vai varat to turēt kā atvērto radošo dzirksti pastāvīgi. 
  7. Plānojiet savlaicīgi preču pasūtīšanu, jo ziniet, ka lielākie zaudējumi jums ir tad, kad “labākais ir izpirkts”, nevis tad, kad “vēl viss nav izpirkts”. 
  8. Ja pārdošana neveicas, tad ieteikums ir savlaicīgi izvērtēt kas ir pie vainas. Bieži vien situāciju var uzlabot veicot nelielus pārkārtojumus preču izlikšanā, vēršot uzmanību, lai viss ir ērti pārskatāms un pieejams pircējiem un pārdevēja ir izpalīdzīga. Pārskatiet savu cenu politiku, varbūt ir jāuzrīko  “īpašais piedāvājums vai svētku atlaides”, lai jūsu apgrozāmie līdzekļi atgriežas apritē.
  9. Atcerieties pasūtīt pircēju iemīļotākos dizainus vairāk, lai tie pietiek visiem, kuri to vēlās. Ieplānojiet uz apmeklētāju sezonu, lai “veikaliņš” ir uzpildīts un ziniet, ka pilni plaukti vienmēr radīs bagātīgu iespaidu par jūs vietas popularitāti un apmeklētāji  sajutīs, ka jūsu suvenīri ir iecienīti tāpat kā šī unikālā vieta.
Veikala KUULD Kuldīgā dizainētas krūzes